BLOGGERS HELP

O

21 Ιαν 2016

Ο πρώην Αρχιμανδρίτης Ιωάννης Χαιρόπουλος παντρεύτηκε με άνδρα στη Βοστώνη









Ο πρώην Αρχιμανδρίτης της Ελληνικής Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής, κ. Ιωάννης Χαιρόπουλος, ο οποίος εγκατέλειψε την ιεροσύνη πριν από εννέα περίπου χρόνια, παντρεύτηκε με άνδρα το Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2016.

Ο πολιτικός γάμος του κ. Χαιρόπουλου με τον εκλεκτό της καρδιάς του κ. Ρίτσαρντ Κρουκ, έγινε στο Neighborhood Club της πόλης Κουίνσι η οποία βρίσκεται περί τα 12 μίλια νοτίως της Βοστώνης, παρουσία συγγενών και φίλων.

Εν τω μεταξύ, όπως δημοσιεύθηκε στο Facebook από τους πρώτους οι οποίοι έσπευσαν να ευχηθούν στους νιόπαντρους βίον ανθόσπαρτον ήταν και οι εξής: Ο διευθυντής του Γραφείου Κατηχητικής Παιδείας της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, κ. Τόνυ Βρέιμ.



Η πρεσβυτέρα Σύνθια Παλαιολόγου, σύζυγος του πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Παλαιολόγου πρώην ιερατικού προϊσταμένου της κοινότητας Αγίου Σπυρίδωνα του Γούστερ Μασαχουσέτης η οποία έγραψε «είμαστε τόσο χαρούμενοι για σένα Γιάννη, σου στέλνουμε την αγάπη μας και τις προσευχές μας για υγεία και ευτυχία μαζί».

Επίσης, ο πρωτοπρεσβύτερος Ντιν Πανάγος, ιερατικός προϊστάμενος της κοινότητας Αγίας Σοφίας στην πόλη New London του Κονέκτικατ, ο οποίος είναι και πρόεδρος του Συνδέσμου Κληρικών της Μητρόπολης Βοστώνης, ο οποίος έγραψε «συγχαρητήρια Γιάννη».



Ο κ. Χαιρόπουλος έστελνε διάφορα μηνύματα όπως «σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την αγάπη και την υποστήριξή σας. Ειλικρινά ο Ρίτσαρντ κι εγώ έχομε ευλογηθεί με τόσους πολλούς καλούς και αγαπητούς φίλους και οικογένειες.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Ιωάννης Χαιρόπουλος ήταν κληρικός με ικανότητες και διοικητικά προσόντα.

Διετέλεσε Διάκονος του αειμνήστου Αρχιεπισκόπου Βορείου και Νοτίου Αμερικής Ιακώβου. Βοηθός ιερεύς στην κοινότητα του Αγίου Νικολάου του Φλάσινγκ.

Ιερατικός προϊστάμενος στην κοινότητα της Αγίας Παρασκευής στην πόλη Greenlawn της Νέας Υόρκης, καθώς επίσης και του Αγίου Γεωργίου στο Hartford του Κονέκτικατ.

Επίσης, υπηρέτησε ως διευθυντής του Ιδιαιτέρου Γραφείου του πρώην Αρχιεπισκόπου Αμερικής κ. Σπυρίδωνα, και πρωτοσύγκελος της Μητρόπολης Ντιτρόιτ.

Εγινε ιδιαίτερα γνωστός και αγαπητός από την Ομογένεια όταν τον Μάιο του 2003 δώρισε το ένα του νεφρό και σώθηκε ένα μικρό παιδί.

Ενώ όλα έβαιναν καλώς και είχε μπει σε πορεία για να γίνει Επίσκοπος -υπενθυμίζεται ότι τον προωθούσε ενθέρμως ο αείμνηστος Μητροπολίτης Αγίου Φραγκίσκου Αντώνιος- ξαφνικά εμφανίστηκε στον Αρχιεπίσκοπο κ. Δημήτριο ενώ είχε την προϊσταμενία της κοινότητας του Αγίου Γεωργίου του Hartford στο Κονέκτικατ και του είπε ότι ήθελε να εγκαταλείψει την ιεροσύνη.

Ο Αρχιεπίσκοπος τον συμβούλεψε να πάρει ένα χρόνο άδεια για να σκεφθεί.

Εντός έξι μηνών επέστρεψε και είπε στον Αρχιεπίσκοπο ότι απεφάσισε να εγκαταλείψει την ιεροσύνη και ζήτησε να καθαιρεθεί και να επανέλθει στις τάξεις των λαϊκών, πράγμα που έγινε.

Μετέβη στη Βοστώνη και άρχισε να εργάζεται ως επικεφαλής του τιμήματος οικονομικής αναπτύξεως του Οργανισμού Children's Tumor Foundation.

Εκεί εργάσθηκε επί έξι χρόνια, ενώ σήμερα εργάζεται στο Τμήμα οικονομικής αναπτύξεως του Επισκοπελιανού Καθεδρικού Ναού του Αγίου Παύλου.

Σε συνέντευξή του στον «Ε.Κ.» είπε ότι γνωρίστηκε με τον σύζυγό του Ρίτσαρντ, «πριν από έξι χρόνια σε κάποια κοινωνική εκδήλωση στη Βοστώνη». Ο Ρίτσαρντ εργάζεται στο πανεπιστήμιο Harvard.

Οταν τον ρωτήσαμε πότε αποφάσισε να παντρευτεί, είπε: «τώρα είμαι 52 χρόνων. Οταν μεγάλωνα αυτά τα πράγματα ήταν απίθανα πολιτιστικώς και κοινωνικώς. Θα σας έλεγα πως αρχίσαμε να γνωρίζει ο ένας τον άλλον όπως κάνουν όλοι και καθώς αφοσιωνόμαστε πιο πολύ ο ένας στον άλλον σκεφθήκαμε ότι θα ήταν σωστό, αγαπητικό και υπεύθυνο πράγμα να παντρευτούμε. Η πολιτεία της Μασαχουσέτης και το Ανώτατο Δικαστήριο νομοθέτησαν αυτά τα πράγματα και έγινε πιο εύκολος ο γάμος».

Στην ερώτηση «πώς αισθάνεστε με αυτή την καινούργια φάση και διάσταση της ζωής σας που είστε παντρεμένος με άντρα;» απάντησε: «θα έλεγα ότι είναι μία άλλη όμορφη όψη αγάπης και συντροφικότητας που γεύομαι εμπειρικά. Είχα γευθεί αγάπη ως ιερέας σε ανθρώπινες σχέσεις με όμορφους τρόπους, αλλά σαν παντρεμένος άνδρας είναι μία καινούργια διάσταση αγάπης η οποία διώχνει την μοναξιά».

Στην ερώτηση «σας προσήλκυαν οι άνδρες καθ' όλη σας τη ζωή ή πρόσφατα αρχίσατε να έχετε τέτοιες τάσεις;», είπε πως «ένας γκέι γεννιέται γκέι, δεν είναι κάτι που το επιλέγεις. Εγώ γεννήθηκα γκέι και προσπαθούσα να είμαι όσο πιο καλός μπορούσα στη ζωή μου. Ως ιερεύς ένιωσα μοναξιά και αποφάσισα να αναζητήσω συντροφικότητα».

Οταν τον ρωτήσαμε «είχατε καμία αναστολή να παντρευτείτε με τον Ρίτσαρντ; Σκεπτόσαστε τι θα πουν οι γονείς και οι συγγενείς σας;» ανέφερε πως «είπα σ' ολόκληρη την οικογένειά μου και σε πολλούς φίλους μου πριν από χρόνια πως ήμουν γκέι και κανείς δεν εξεπλάγη. Ολοι, ο πατέρας μου, η μητέρα μου, οι αγαπημένοι μου φίλοι, η οικογένειά μου ήταν πολύ αποδεκτικοί και υποστηρικτικοί. Οσον αφορά τον γάμο μου όλοι ήταν εκστατικοί που βρήκα κάποιον να τον ερωτευθώ και να παντρευτούμε».

Αναφορικά εάν του έχει στείλει κάποιος αρνητικά ή επικριτικά σχόλια που παντρεύτηκε με άνδρα, είπε «όχι ακόμα, όχι».

Οταν τον ρωτήσαμε «πώς συμβιβάζετε τον παλιό σας εαυτό ως ιερεύς και μάλιστα Αρχιμανδρίτης, ως υψηλόβαθμος αξιωματούχος της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, σεβαστός από όλους τότε, με την καινούργια φάση της ζωής σας τώρα καθότι καθώς γνωρίζετε πολύ καλά θεολογικώς, εκκλησιολογικώς, πνευματικώς, αυτό που κάνατε δεν είναι άνετη και αποδεκτή κατάσταση;» απάντησε: «ναι σίγουρα. Για μένα ως ιερέας το θέμα ήταν να είμαι άγαμος ιερεύς. Να είμαι πιστός στην κλήση μου και στην αγαμία μου και να προσπαθώ να είμαι ο καλύτερος ιερεύς που μπορούσα».

Στην ερώτηση «λέτε δηλαδή πως ως άγαμος ιερεύς δεν επιδιδόσασταν σε ομοφυλοφιλικές δραστηριότητες;», είπε «ήμουν πιστός στον όρκο της αγαμίας μου». Οταν τον ρωτήσαμε αν αυτό ήταν μία διαρκής καταπίεση και αν προσπαθούσε να διαφύγει και να λυτρωθεί, τόνισε: «δεν νομίζω πως ήταν διαφυγή ή λύτρωση. Νομίζω ότι αγαπούσα πολύ την ιεροσύνη και γι' αυτό έγινα ιερεύς και έκανα το καλύτερο να είμαι πιστός στον όρκο της αγαμίας μου. Κι ακόμα νομίζω ότι ήταν το καλύτερο πράγμα για μένα προσωπικώς και πνευματικώς όταν αποφάσισα πως ήταν καιρός να φύγω».

Στην ερώτηση «σας απασχολεί αν πιθανόν κάποια μέλη της Ελληνοαμερικανικής Κοινότητας και ιδιαίτερα πρώην ενορίτες σας, σκανδαλιστούν που παντρευτήκατε με άνδρα;» υποστήριξε ότι «έφυγα από την Εκκλησία σεβαστικά. Εάν κάποιοι συμφωνούν ή διαφωνούν με τον γάμο μου είναι δική τους ελεύθερη επιλογή, εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτε γι' αυτό».

Ο κ. Χαιρόπουλος μας αποκάλυψε ότι εκκλησιάζεται σε Ορθόδοξη εκκλησία τις Κυριακές και μάλιστα Κοινωνεί των Αχράντων Μυστηρίων. Σε σχετική ερώτηση είπε, «ναι και στην εκκλησία πηγαίνω και κοινωνώ».

Οταν τον ρωτήσαμε αν εξακολουθεί να πιστεύει ότι ο γάμος είναι ανάμεσα σ' έναν άντρα και σε μία γυναίκα, είπε πως «δεν έχω κανένα σχόλιο γι' αυτή την ερώτηση».