BLOGGERS HELP

O

21 Φεβ 2020

Η Ιστορία των Μάρμαρων του Παρθενώνα - The History of the Parthenon Marbles


Η Ιστορία των Μάρμαρων του Παρθενώνα...

The History of the Parthenon Marbles

Το 2016 σηματοδότησε 200 χρόνια από τότε που η Ελλάδα αποπέμφθηκε από τα περίφημα  μάρμαρα του Παρθενώνα , γνωστά σε όλο τον κόσμο ως τα λεγόμενα «Ελγινικά μάρμαρα», το εγκλήμα του πολιτισμού διαπράχθηκε από τον Thomas Bruce, τον έβδομο κόμη του Έλγιν και έναν σκωτσέζο ευγενή.

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, υπήρξαν αναρίθμητες αναφορές τόσο από πολίτες όσο και από πολιτικούς από όλο τον κόσμο για να επιστρέψουν τα μαρμάρινα γλυπτά στο νόμιμο σπίτι τους στην κορυφή της Ακρόπολης στην Αθήνα. Έχουν καν προσφερθεί προσφορές για την εμπορία αρχαιοτήτων από την Ελλάδα στο Ηνωμένο Βασίλειο με την ελπίδα ότι το Βρετανικό Μουσείο θα μπορούσε να θεωρήσει "δανεισμό" τους πίσω στην Ελλάδα. Ωστόσο, το Βρετανικό Μουσείο έχει απορρίψει όλες τις επιλογές και τις προσφορές.

Ο διευθυντής του Μουσείου, Hartwig Fischer, δήλωσε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα The Ta Nea , το Σάββατο, ότι τα μάρμαρα ανήκουν στο Βρετανικό Μουσείο και ότι η Ελλάδα δεν έχει νόμιμη αξίωση γι 'αυτά.
Λοιπόν, ποια είναι η πραγματική ιστορία πίσω από το πώς αυτά τα ανεκτίμητα αρχαία ελληνικά αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία έχουν ένα σπίτι που τους περιμένει στην κορυφή του Παρθενώνος του λόφου της Ακρόπολης στην Αθήνα, κατέληξαν να εμφανίζονται σε ένα μουσείο στο Ηνωμένο Βασίλειο; Πώς είναι δυνατόν οι αρχαιότητες που αποτελούν μέρος του πολιτισμού και της ταυτότητας μιας χώρας να ανήκουν σε άλλη χώρα που δεν έχει καμία σχέση με αυτούς;

Όλα συνέβησαν κάποτε μεταξύ του 1801 και του 1805. Αυτά είναι τα χρόνια που ο Λόρδος Έλγιν ήταν στην Αθήνα, ως διπλωμάτης. Η ιστορία λέει ότι ήταν ένας θαυμαστής της Αρχαίας Ελλάδας και τα τεχνουργήματα που αποφάσισε να "πάρει" πίσω στην Αγγλία όταν επέστρεψε.
Το Βρετανικό Μουσείο ισχυρίζεται ότι ο Λόρδος Έλγιν δεν «τα έκλέψε» τα τεχνουργήματα. Αντ 'αυτού, το μουσείο επιμένει ότι ο Έλγιν τα πήρε με την πλήρη γνώση και άδεια των οθωμανικών αρχών. Την εποχή που ο Λόρδος Έλγιν ήταν πρεσβευτής στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, η Αθήνα ήταν υπό την κυριαρχία της.


Από τα στοιχεία που ο Λόρδος Έλγιν πήρε από την κορυφή της Ακρόπολης, εκτιμάται ότι λεηλάτησε περίπου 247 έργα τέχνης από τον Παρθενώνα, κάτι που σήμερα αναφέρεται ως τα λεγόμενα "Elgin Marbles". Επιπλέον, πιστεύεται ότι ο Έλγιν πήρε περίπου τα μισά από αυτά που εξακολουθούσαν να υπάρχουν στον Παρθενώνα εκείνη την εποχή.

Ο Έλγιν αναφέρει ότι τα αγόρασε το 1816 τα μαρμάρινα αγάλματα για £ 35.000 – αυτή ήταν εκτιμώμενη αγοραία αξία του. ενώ στην Ελλάδα, είναι ένα ανεκτίμητο κομμάτι της κουλτούρας της χώρας.
Τελικά, αποκτήθηκαν από το Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο. Ωστόσο, ακόμη και στις αρχές της δεκαετίας του 1800, η ​​νομιμότητα της «ιδιοκτησίας» των μαρμάρων ήταν αμφιλεγόμενη. Μόνο μετά από μια κοινοβουλευτική επιλεκτική επιτροπή συζητούσε τη νομιμότητα της ιδιοκτησίας του Έλγιν, όπου ο Elgin ισχυρίστηκε ότι τα γλυπτά θα είχαν καλύτερη φροντίδα στη Βρετανία απ ​​'ό, τι στην Ελλάδα, το μουσείο πήρε τελικά την κατοχή των αρχαιοτήτων του Παρθενώνα.
Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα χρονολογούνται πάνω από 2.500 χρόνια και κατασκευάστηκαν για πρώτη φορά προς τιμήν της ελληνικής θεάς Αθηνάς. Ο Παρθενώνας υπηρέτησε ως χριστιανική εκκλησία και μουσουλμανικό τζαμί και καταστράφηκε το 1687 μετά από επιθέσεις, εκεί  τότε στεγάζετο αποθήκη από πυρίτιδα και προκάλεσε τεράστια έκρηξη.
Ο Παρθενώνας έχει αγάλματα και γλυπτά  που είναι διάσπαρτα σε μουσεία σε οκτώ διαφορετικά έθνη από το 2009. Περιλαμβάνουν το Βρετανικό Μουσείο, το Λούβρο, τη συλλογή του Βατικανού και το νέο Μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα. Όσο για τα γλυπτά του Παρθενώνα, ωστόσο, κατανέμονται ομοιόμορφα μεταξύ Λονδίνου και Αθήνας.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '80 η ελληνική κυβέρνηση ζήτησε επίσημα από το Βρετανικό Μουσείο να επαναπατρίσουν μόνιμα τα μάρμαρα, αναφέροντας ότι είναι ένα κρίσιμο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού και της κληρονομιάς και ότι, στην πραγματικότητα, ελήφθησαν με άδεια αλλοδαπής κυβέρνησης, απλώς λίγα χρόνια πριν η Ελλάδα ανέκτησε την ανεξαρτησία της.
Το μουσείο αρνείται συνεχώς να επιστρέψει τα μάρμαρα στην Ελλάδα.
Όχι μόνο το μουσείο ισχυρίζεται ότι έχει «διασώσει» τα μάρμαρα από περαιτέρω βλάβες κρατώντας τους στο Ηνωμένο Βασίλειο, λένε επίσης ότι η Ελλάδα δεν έχει νόμιμα δικαιώματα στην αρχαιότητα.

Σήμερα, τα αντικείμενα που ο Λόρδος Έλγιν λεηλάτησε από τον Παρθενώνα βρίσκουν όλο και περισσότερο το δρόμο τους να αποκαλούν το νόμιμο όνομα τους, τα "Γλυπτά του Παρθενώνα" αντί των "Ελγίνων Μάρμαρων". Λοιπόν, γιατί δεν επιστρέφονται στο νόμιμο σπίτι τους;
Ακόμη και οι βρετανοί πολιτικοί προσπάθησαν και  απαίτησαν την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα. Μέχρι πρόσφατα το 2016, παρουσιάστηκε ένα νέο βρετανικό νομοσχέδιο, τα γλυπτά του Παρθενώνα (Επιστροφή στην Ελλάδα), από ένα κοινό κόμμα που απαρτίζεται από τον φιλελεύθερο δημοκρατικό βουλευτή κ. Mark Williams, υποστηριζόμενο από τον συντηρητικό Jeremy Lefroy και άλλους 10 βουλευτές του Εργατικού Κόμματος, Πλαίσιο Cymru.
"Αυτός ο νόμος προτείνει στο Κοινοβούλιο να ακυρώσει αυτό που έκανε πριν από 200 χρόνια. Το 1816 το Κοινοβούλιο αποτελεσματικά δήλωσε ότι κυρώθηκε για την ακατάλληλη απόκτηση αυτών των εντυπωσιακών και σημαντικών γλυπτών από την Ελλάδα ", ανέφερε ο κ. Ουίλιαμς .
«Ήρθε η ώρα να κάνουμε μια ευγενική πράξη. Για να βάλω σωστά ένα λάθος που έγινε προ 200 ετών ", είπε, καταλήγοντας με συναισθήματα που ένιωσαν τόσοι πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο," Αυτά τα υπέροχα γλυπτά έργα τέχνης  είχουν αφαιρεθεί από τα ερείπια του Παρθενώνα ".

 ΟΜΑΔΑ ΣΤΟ Facebook   ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ     ΕΛΛΑΔΑ  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου