BLOGGERS HELP

O

21 Φεβ 2020

Οι Οθωμανοί ποτέ δεν έδωσαν στον Λόρδο Έλγιν άδεια να αφαιρέσουν τα γλυπτά του Παρθενώνα, ισχυρίζονται οι Τούρκοι ακαδημαϊκοί


Ottomans never gave Lord Elgin permission to remove Parthenon sculptures claim Turkish academics

Οι Οθωμανοί ποτέ δεν έδωσαν στον Λόρδο Έλγιν άδεια να αφαιρέσουν τα γλυπτά του Παρθενώνα, ισχυρίζονται οι Τούρκοι ακαδημαϊκοί .

«Δεν υπάρχουν Ελγίνια Μάρμαρα! Υπάρχουν τα μάρμαρα του Παρθενώνα. Όπως υπάρχει ο Δαυίδ του Michael Angelo, ο Μυστικός Δείπνος του Da Vinci, ο Ερμής του Πραξιτέλη[…]…πως πάρθηκαν τα μάρμαρα από την Αθήνα και έφθασαν στις Βρετανικές ακτές???
Ο διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, Καθηγητής Δημήτρης Παντερμαλής, δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι Τούρκοι ακαδημαϊκοί αμφισβητούν τους ισχυρισμούς ότι οι Οθωμανοί έδωσαν άδεια στον Λόρδο Έλγιν να απομακρύνει τα γλυπτά του Παρθενώνα.
Οι εκπληκτικές νέες ειδήσεις  έγιναν από τον διευθυντή του μουσείου κατά την έναρξη του Διεθνούς Εργαστηρίου με τίτλο «Η επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα» που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο άνοιξε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος.

Ο Παντερμάλης αναφέρθηκε στα ευρήματα δύο Τούρκων ερευνητών των οθωμανικών αρχείων, του καθηγητή Zeynep Aygen και του ιστορικού Orhan Sakin, τα οποία παρουσίασαν στο Μουσείο της Ακρόπολης τον περασμένο Φεβρουάριο, καθώς και της έρευνας του Μουσείου Ακρόπολης για την περίοδο μεταξύ 1800-1831, καλύπτοντας το τέλος της οθωμανικής κυριαρχίας στην Ελλάδα και τη μετατροπή της Ακρόπολης σε αρχαιολογικό χώρο, που αφορούσε τρεις ιστορίες σχετικά με τον βανδαλισμό των Μάρμαρων από τον Έλγιν.
Σύμφωνα με τους Τούρκους ακαδημαϊκούς, η Οθωμανική Αυτοκρατορία προσδίδει πάρα πολύ μεγάλη αξία στα αρχαία γλυπτά της Ακρόπολης για να τα απομακρύνει και, αν αποδειχθεί, θα παραμερίζει την μακρόχρονη διεκδίκηση από τη βρετανική κυβέρνηση από τα κλεμμένα αντικείμενα.



"Αυτή είναι η πρώτη φορά που ρίχνουμε φως (στα οθωμανικά αρχεία), γιατί μέχρι τώρα όλα όσα έχουν γραφτεί βασίστηκαν σε αυτό που γνωρίζουμε από τους δυτικούς συγγραφείς. Μας ενδιαφέρει αυτό που πραγματικά συνέβαινε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία εκείνη την εποχή και αν ο ισχυρισμός είναι αληθινός ότι υπάρχει ένας φιρμάνι (επιτρέποντας την απομάκρυνση των μαρμάρων του Παρθενώνα) », δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου της Ακρόπολης, αναφερόμενος στούς δύο Τούρκους Επιστήμονες.
Ο κ. Pandermalis τόνισε ότι «στην ομιλία του, ο καθηγητής Aygen είπε ότι όλοι οι αρχαίοι θυσαυροί του Παρθενώνα  εκτιμήθηκαν από τους Τούρκους και γι 'αυτό σώζονται τα μνημεία. Το μόνο άτομο στην αυτοκρατορία με την εξουσία να επιτρέψει τη μετακίνηση ενός μνημείου ήταν ο ίδιος ο σουλτάνος. Το έγγραφο που υπάρχει και συντηρείται και το οποίο αποκαλούν "φιρμάνι" δεν είναι, στην πραγματικότητα, φιρμάν, δεν είναι διαταγή. Πρόκειται για διοικητική επιστολή του Καϊμακάμ της Κωνσταντινούπολης προς τις αρχές της Αθήνας. Και είναι πολύ ενδιαφέρον, κατά την ανάγνωση των εγγράφων της άλλης πλευράς, των αγγλικών, ότι και εκεί φαίνεται πολύ ξεκάθαρο ότι δεν έχαν  άδεια που επιτρέπει στον Παρθενώνα να απογυμνωθεί, αλλά άδεια για ανασκαφή όγκων γης γύρω από τον Παρθενώνα. Αυτό το [έγγραφο] αναφέρει ότι κανένας από τους στρατιωτικούς φύλακες της Ακρόπολης δεν πρέπει να εμποδίσει την απομάκρυνση όσων έχουν πέσει [ως αποτέλεσμα] τους βομβαρδισμούς .  Η απομάκρινση από το κτίριο δεν αναφέρεται σε κανένα σημείο ", ανέφερε ο Παντερμαλής.



Την εποχή της λεηλασίας της Ακρόπολης, πρόσθεσε ο Παντερμάλης, επικαλούμενος την παρουσίαση του καθηγητή Aygen, "εκδόθηκαν άδειες, αλλά ήταν για ταξίδια, ώστε ο Έλγιν και ο εκπρόσωπός του Φίλιπ Χαντ να μην πληρώσουν φόρους και να τους παρέχουν με ασφάλεια και διαμονή - αλλά όχι άδεια για να αφαιρέσουν  μάρμαρα και γλυπτά από το ίδιο το μνημείο ".
"Γνωρίζουμε ότι χρειάστηκαν τέσσερις επιχειρήσεις για να μετακινήσουν τέσσερα κομμάτια μιας σαρκοφάγου και κάθε λεπτομέρεια από αυτό που ήθελαν να πάρουν καταγράφηκε στο firman χωρίς να πάρουν αρχαία μάρμαρα η’ γλυπτά. Επομένως, υπάρχουν πάρα πολλά αδύνατα σημεία που ερευνά η τουρκική πλευρά και χαίρομαι που έχουμε μια ιστορικά αποδεδειγμένη εικόνα του τρόπου λειτουργίας των υπηρεσιών εκείνη τη στιγμή, τι ήταν απαραίτητο να κάνουμε. Αυτό καθιστά τα δυτικά κείμενα κατανοητά, όπου η επιστολή αυτή αναφέρεται ως φιρμάνι όταν δεν είναι, "κατέληξε ο Παντερμαλής.
"Τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι μια ειδική περίπτωση κλοπής  και απομάκρυνσης ξένων έργων τέχνης επειδή προέρχονται από μνημεία μοναδικής καλλιτεχνικής αξίας που διατηρούνται μέχρι σήμερα και αποτελούν σύμβολο του ευρωπαϊκού πολιτισμού", δήλωσε ο Χριστόφορος Αργυρόπουλος, δικηγόρος και πρόεδρος στο  Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη και η Ελληνική Συμβουλευτική Επιτροπή για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα.
«Η σημερινή πρωτοβουλία που προέρχεται από την Προεδρία της Δημοκρατίας και προσωπικά από τον Πρόεδρο που είναι ο πλέον κατάλληλος να υποστηρίξει τα δικαιώματα του Παρθενώνα και της χώρας μας με τα σοβαρότερα επιστημονικά, ιστορικά, νομικά και ηθικά επιχειρήματα, δηλώνει τη συνεχή επιθυμία της Ελλάδας και ο ελληνικός λαός να συνεχίσει αυτή την εθνική προσπάθεια και μαζί να στείλει το ισχυρότερο μήνυμα ότι τα Γλυπτά του Παρθενώνα έχουν πατρίδα. Έχουν ταυτότητα, μνήμη και φωνή, και αυτή η φωνή γίνεται ολοένα και ισχυρότερη ", δήλωσε η Μαριάννα Βαρδινογιάννη, Πρεσβευτής της Καλής Θέλησης της UNESCO.
Το συνέδριο απευθύνθηκε επίσης από τον Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά, η οποία υπογράμμισε ότι "η Ελλάδα είναι η γενέτειρα των Γλυπτών του Παρθενώνα, η Αθήνα είναι η πόλη τους, η Ακρόπολη και το Μουσείο της είναι η φυσική τους θέση. Το μόνο μέρος στη Γη όπου μπορεί κανείς να έχει τη μοναδική, εξαιρετική αισθητική εμπειρία του Παρθενώνα και των Μάρμαρων ».
Το συνέδριο διοργανώθηκε από κοινού από την Ελληνική Προεδρία, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, τη Διεθνή Ένωση για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα και το Μουσείο της Ακρόπολης.
  Οι Οθωμανοί ποτέ δεν έδωσαν στον Λόρδο Έλγιν άδεια να αφαιρέσουν τα γλυπτά του Παρθενώνα, ισχυρίζονται οι Τούρκοι ακαδημαϊκοί

 ΟΜΑΔΑ ΣΤΟ Facebook    ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ     ΕΛΛΑΔΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου