Στη διάρκεια του χειμώνα του 343/2 ο Αριστοτέλης βρισκόταν στη Μυτιλήνη, διδάσκοντας, ερευνώντας και παρακολουθώντας τις περσικές δραστηριότητες στην Τρωάδα, όταν έφτασε η πρόσκληση του Φιλίππου. Θα δεχόταν – με αντάλλαγμα μια δεόντως υψηλή αμοιβή – να επιστρέψει στη Μακεδονία και να αναλάβει τη θέση του προσωπικού παιδαγωγού του Αλεξάνδρου; Το αγόρι ήταν πλέον 13 ετών και χρειαζόταν έναν κορυφαίο δάσκαλο που θα επέβλεπε τις σπουδές του. Ο Φίλιππος άφηνε να φανεί διακριτικά ότι ο γιος του εξελίσσεται σε απείθαρχο παιδί. Ως επιπλέον δέλεαρ, ο Φίλιππος υποσχέθηκε να αναστηλώσει τη γενέθλια πόλη του Αριστοτέλη, τα Στάγειρα ...
Η ανώτερη εκπαίδευση απαιτούσε απομόνωση στην ύπαιθρο. Ο Φίλιππος παραχώρησε στον Αριστοτέλη το αποκαλούμενο άλσος των Νυμφών στη Μίεζα, ένα χωριό στους ανατολικούς πρόποδες της οροσειράς του Βερμίου, βόρεια της Βέροιας. Αυτή η περιοχή μάλλον αποτελούσε τμήμα των φημισμένων Κήπων του Μίδα, που περιλάμβανε τη σημερινή περιοχή της Βέροιας, Νάουσας και Έδεσσας. Ο Αλέξανδρος δεν ήταν ο μοναδικός μαθητής του Αριστοτέλη και αυτό δείχνει σύνεση εκ μέρους του Φιλίππου. Μία επίλεκτη ομάδα συνομηλίκων του νεαρού πρίγκιπα βρισκόταν μαζί του στη Μίεζα. Πάντα να αγωνίζεσαι να γίνεις καλύτερος: αυτό το ομηρικό ιδεώδες αποτελούσε το επαναλαμβανόμενο μοτίβο που κυριαρχούσε σε κάθε τομέα των πολυποίκιλων δραστηριοτήτων του Αλεξάνδρου....
► ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Επειδή ο Φίλιππος ήταν ανήσυχος άνθρωπος πήγαινε σε διάφορες πόλεις στα σχολεία , στα γυμναστήρια , στις παλέστρες , στα ωδεία έβρισκε τούς καλύτερους νέους και τους έπερνε μαζί του . Δεν είναι τυχαίο που συμαθητές τού Αλέξανδρου ήταν ο Σέλευκος , ο Πτολαιμέος , ο Αντίοχος , ο Περδίκας και άλλοι οι οποίοι μετέπειτα έγιναν και αυτοί βασιλείς που κατέκτησαν την Ασία , την Αφρική , σχεδόν τον κόσμο όλο . Σε σύνολο είχε διακόσιους μαθητές ο Αριστοτέλης .
Ο Αλέξανδρος ήδη απο 13
χρονών δείχνει την αξία του , εδάμασε τον Βουκεφάλα , που κανένας δεν μπορούσε
να το κάνει – είχε βάλει , μάλιστα στοίχημα με τον Φίλιππο 13 τάλαντα , αν
έχανε εκτός από τα λεφτά θα έχανε και το άλογο – Εδώ έχει μια πολύ ωραία
περιγραφή ο Πλούταρχος τον τρόπο που τα εδάμασε και την απάντηση του Φίλλιπου που
τον είπε (να πάς να βρείς άλλο βασίλειο η Μακεδονία είναι πολύ μικρή για σένα)…
ο Αλέξανδρος ήδη από μικρή
ηλικία είχε κοντά του γνωστούς παιδαγωγούς μεταξύ των οποίων ήταν ο Λεωνίδας, εκπεδευτής
στις πολεμικές και στρατιωτικες τέχνες και
συγγενής της Ολυμπιάδας αλλά και ο Λυσίμαχος ο Ακαρνάνας.
Επιπλέον, ο Αλέξανδρος ανέπτυξε έντονο
ενδιαφέρον για την ιατρική και τη βιολογία που ήταν ακόμη δύο αγαπημένοι τομείς
του Αριστοτέλη. Σε ολόκληρη τη ζωή του, λέει ο Πλούταρχος, «δεν αγαπούσε μόνο
τη θεωρία της Ιατρικής, αλλά συνέτρεχε τους φίλους του όταν ήταν ασθενείς και
τους όριζε συγκεκριμένες θεραπείες και αγωγές». Ο Αλέξανδρος, διάβαζε και
συζητούσε ποίηση και πρωτίστως Όμηρο. Ενθουσιαζόταν με την Ιλιάδα. Έλαβε τις
βάσεις της γεωμετρίας, της αστρονομίας και της ρητορική...
Η βασική ύλη του έφηβου Μακεδόνα ήταν τα
ομηρικά έργα και τα κείμενα των μεγάλων «Τραγικών». Ο Αριστοτέλης επίσης έκανε
μεγάλες συζητήσεις με τον Αλέξανδρο για τα καθήκοντα των ηγεμόνων και την τέχνη
της διακυβέρνησης. Πέρα από αυτό, ο Αριστοτέλης εμπλούτισε τον νεαρό ηγεμόνα με
επιστημονικές γνώσεις. Ο Μ. Αλέξανδρος ήταν γνώστης της φυσικής, της βιολογίας,
των μαθηματικών και της γεωγραφίας. Ο φιλόσοφος προετοίμαζε τον μελλοντικό
ηγεμόνα ώστε να είναι μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Ο πλούτος των
επιστημονικών γνώσεων, είχε καταλυτική επίδραση στον Μ. Αλέξανδρο. Ο
στρατηλάτης ανέπτυξε την ικανότητα να αντιλαμβάνεται διαφορετικούς παράγοντες,
να τους αναλύει,να συνθέτει καταστάσεις και μετά να παίρνει αποφάσεις. Αυτό
φάνηκε κατά την εκστρατεία του στην Ασία, όταν ο «φιλόσοφος κατακτητής» είχε
στο πλάι του επιστήμονες, ιστορικούς, γεωγράφους, αρχιτέκτονες, βοτανολόγους
και καλλιτέχνες, ο καθένας από τους οποίους είχε μια συγκεκριμένη αποστολή σε
κάθε νέα περιοχή που κατακτούσε. Ο πλούτος των επιστημονικών γνώσεων, είχαν
καταλυτική επίδραση στον Μ. Αλέξανδρος, ο οποίος ανέπτυξε την ικανότητα να
αντιλαμβάνεται διαφορετικούς παράγοντες , να τους αναλύει και να συνθέτει
καταστάσεις, όπως επίσης και να παίρνει συχνά επιτυχημένες αποφάσεις.
► "Η NASA επιβεβαίωσε ότι ο μύθος του Οδυσσέα υπήρξε στην πραγματικότητα!"
► "Η NASA επιβεβαίωσε ότι ο μύθος του Οδυσσέα υπήρξε στην πραγματικότητα!"
Ο σεβασμός του
απέναντι στην ανθρώπινη αξία ήταν απόρροια των σπουδών του δίπλα στον
Αριστοτέλη. Η στρατηγική του Μ. Αλέξανδρου, αφού κατακτούσε μια περιοχή δεν
ήταν η κατοχή με τυφλή βία. Αντίθετα, ακολούθησε μια στρατηγική πολιτισμικής
επιρροής, μεικτών γάμων και σεβασμού των ιδιαιτεροτήτων κάθε λαού. Πίστευε όμως
ότι η πολιτιστική ανωτερότητα των ελλήνων θα έπειθε κάθε λαό να αφομοιωθεί ή
έστω να συνεργαστεί. Η πολιτιστική του πολιτική δικαιώθηκε. Σύμφωνα με τον
Πλούταρχο «ο Όμηρος διαβαζόταν απ’ όλους, και τα παιδιά των Περσών, των
Σουσιανών και των Γεδρωσιών τραγουδούσαν τις τραγωδίες του Ευριπίδη και του
Σοφοκλή». «Στον πατέρα μου οφείλω το ζείν, αλλά στον δάσκαλο μου το ευ ζήν!” Ο
Μέγας Αλέξανδρος έμεινε στο πλάι του κορυφαίου φιλόσοφου για τρία χρόνια. Στα
16 του επέστρεψε στην Πέλλα. Ο Αριστοτέλης, λέγεται, ότι πριν ο Αλέξανδρος
πάρει το δρόμο της επιστροφής προς το βασίλειο του πατέρα του, του χάρισε έναν
χειρόγραφο πάπυρο με την Ιλιάδα. Ο στρατηλάτης τον είχε μαζί του μέχρι την
ημέρα που πέθανε.
Η επίδραση που είχε ο
Αριστοτέλης στη διαμόρφωση του χαρακτήρα ήταν εμφανής και από την φράση που
εικάζεται ότι ο Μέγας Αλέξανδρος έλεγε πολύ συχνά: “στον πατέρα μου οφείλω το
ζειν, στον δάσκαλο μου το ευ ζην!”….
Η διαμονή του Αλεξάνδρου
στους Κήπους του Μίδα διήρκεσε τρία χρόνια. Τα μαθητικά χρόνια του Αλεξάνδρου
τελείωσαν εκεί....
Ο διάσημος Ολλανδός ιστορικός
Βίλεμ Βαν Λούν 1921 στο βιβλίο του Η ιστορία της ανθρωπότητος γράφει … Ο Μέγας
Αλέξανδρος κατέκτησε όλο τον κόσμο , έφτασε μέχρι τα Ιμαλά’ι’α , όλος ο κόσμος ήταν μία Μακεδονική επαρχία !!!!
Αυτά τα πολύ λίγα από εμένα …
Από την συρρικμωμένη Νότιο Μακεδονία (Θεσσαλονίκη)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ... Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΜΙΕΖΑ - Η ΣΧΟΛΗ ΤΟΥ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
ΟΜΑΔΑ ΣΤΟ Facebook