BLOGGERS HELP

O

17 Ιαν 2020

ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΑRBELA KAI ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΔ ΠΑΚΙΣΤΑΝ...ΒΙΝΤΕΟ ΦΩΤΟ


ΥΔΡΟΗΛΕΚΤΡΙΚΟ  ΕΡΓΟ ΤΑRBELA KAI ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
TARBELA AND GREAT ALEXANDER HYDRAULIC PROJECT
Το υδροηλεκτρικό έργο της TARBELA, κατασκευάστηκε στο ΒΔ Πακιστάν, 50 χλμ. από την πρωτεύουσα ISLAMABAD, κοντά στα σύνορα με το Αφγανιστάν·
στο σημείο όπου ο Ινδός ποταμός, ο οποίος πηγάζει από το Θιβέτ σε υψόμετρο 5200 μέτρα, εγκαταλείπει την ορεινή περιοχή των Ιμαλαΐων και εισέρχεται στην απέραντη πεδιάδα, την οποία διασχίζει για περισσότερο από 1800 χλμ. μέχρι την εκβολή του  στη θάλασσα της Αραβίας.
Μερικά χαρακτηριστικά μεγέθη του φράγματος:
Μήκος στην κορυφή:
2750 μέτρα
Πλάτος στη βάση:
600 μέτρα
Ύψος από την κοίτη του ποταμού:
148 μέτρα
Όγκος φράγματος:
121 εκατ.m3
Όγκος σκυροδέματος:
2.5 εκατ.m3
Υπόγειες εκσκαφές:
840 χιλ. m3
Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας:
Εργατικό δυναμικό για την κατασκευή του έργου:
Πακιστανοί:  15,000
Ευρωπαιοι  :      800
3478 MW

Μηχανολογικός εξοπλισμός:
12 ηλεκτροκίνητοι εκσκαφείς 9-12 κυβικών μέτρων 
130 bottom dumpers  110 tons 500 HP
·~ 60 ανατρεπόμενα φορτηγά 35 & 60 τόνων
·~ Πολύπλοκο σύστημα μεταφορικών ταινιών, συνολικού μήκους 15 χλμ. με δυνατότητα μεταφοράς υλικών μέχρι 12.000 τόνους/ώρα
·~ 4 εκσκαφείς με κάδους (Bucket wheel escavator) και σωρευτές κινούμενους σε σιδηροδρομική τροχιά ή ερπύστριες.
·~ 3 εργοστάσια παραγωγής σκυροδέματος (μπετόν) 600 Μ3/ώρα.
·~ 12 οικοδομικοί γερανοί 50 μτ φορτίου 6 τόνων.
Συνολικό κόστος απόκτησης  μηχανολογικου εξοπλισμου για την κατασκευη του εργου $150 εκατομμύρια  δολλαρια ΗΠΑ σε τιμές δεκαετιας 1960. Σε σημερινές τιμές το κόστος θα υπερβαινει το ενα δισεκατομμύριο δολλαρια.




Το υδροηλεκτρικό έργο της TARBELA περιλαμβάνει το μεγαλύτερο χωμάτινο φράγμα του κόσμου. Για την κατασκευή του επετεύχθη παγκόσμιο ρεκόρ εκσκαφής, διαλογής και μεταφοράς αδρανών υλικών, όγκου 7 εκατ. τόνων τον μήνα, που ισοδυναμεί με 280.000 τόνους την ημέρα. Το φράγμα στον Ινδό ποταμό είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ταμιευτήρα έκτασης 260 τετρ. χλμ. χωρητικότητας 11 δισεκατ. m3 για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και άρδευση τεράστιων αγροτικών εκτάσεων, μέσω συστήματος αρδευτικών καναλιών μήκους εκατοντάδων χλμ. που υποστηρίζουν μεγάλο μέρος της αγροτικής παραγωγής του Πακιστάν.
Το φράγμα κτίστηκε στο σημείο όπου ο Μέγας Αλέξανδρος διέσχισε τον Ινδό ποταμό με τον στρατό του για να περάσει στην Ινδική χερσόνησο. Στην αρχαία πόλη ΤΑΞΙΛΑ, σε μικρή απόσταση από το φράγμα βρίσκεται ένας από τους πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους στην Ασία, μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Η Ταξίλα χρονολογείται από την Νεολιθική εποχή και διατηρήθηκε μέχρι τον πρώτο αιώνα μ.Χ. Ένας οικισμός της πόλης συνδέεται με το ιστορικό γεγονός της θριαμβευτικής εισόδου του Αλεξάνδρου στην Ταξίλα το 326 π.Χ. μετά τον διάπλου του Ινδού ποταμού όταν ο ηγεμόνας της Ταξίλα, Όμφις, υπέβαλε υποταγή στον Αλέξανδρο. Οι Έλληνες ιστορικοί που συνόδευαν τον Αλέξανδρο στην εκστρατεία του στις Ινδίες περιγράφουν την Ταξίλα ως πλούσια, ευημερούσα και καλά διοικούμενη. Κατά την επίσκεψή μου στην Ταξίλα και το σύγχρονο μουσείο της, απόλαυσα έκθεση αρχαίων ευρημάτων, γλυπτών, αγαλμάτων κ.ά. που χρονολογούνται από την Ελληνιστική περίοδο, η οποία ακολούθησε τον θάνατο του Αλεξάνδρου, καθώς και νομίσματα με ελληνικές επιγραφές. Στο ΒΔ Πακιστάν, στα σύνορα με το Αφγανιστάν ζει μια φυλή πολεμιστών, οι PATHANS, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι είναι απόγονοι του Αλεξάνδρου και των στρατηγών του. Γεγονός που στηρίζουν στον ανυπότακτο χαρακτήρα τους και στις σωματικές ομοιότητες με τους αρχαίους Μακεδόνες.
Αισθάνομαι περήφανος για την δική μου συμβολή στην κατασκευή του φράγματος, που διήρκεσε έξι χρόνια, στην κομβική θέση του διευθυντή του τμήματος για τον προγραμματισμό προμήθειας ανταλλακτικών, για την λειτουργία και συντήρηση του πολύπλοκου ηλεκτρομηχανικού εξοπλισμού καθώς και  όλων των απαιτούμενων υλικών για την εκτέλεση του έργου. Για την επιτυχή ολοκλήρωση έργων τέτοιου μεγέθους, απαραίτητη προϋπόθεση η υψηλή διαθεσιμότητα του μηχανολογικού εξοπλισμού.  Με την ανάθεση του έργου στη κοινοπραξία της IMPREGILO με την ονομασία ΤΑRBELA JOINT VENTURE, το 1968, υπεγράφη συμβόλαιο με το μεγαλύτερο τίμημα που δόθηκε μέχρι τότε σε κατασκευαστικό έργο παγκοσμίως. Υποδειγματική συνεργασία μεταξύ 12 από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες της Ευρώπης· ιταλικές, γερμανικές (συμπεριλαμβανομένης της HOCHTIEF, γνωστής από την κατασκευή του αεροδρομίου της Αθήνας), γαλλικές, ελβετικές και μια αυστριακή. Αγαστή συνεργασία σε όλες τις βαθμίδες του εργατικού  και διευθυντικού προσωπικού διαφορετικών εθνοτήτων από  Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Πακιστάν. Χαίρομαι που η δική μου συμμετοχή εκπροσώπησε, έστω και ανεπίσημα, το ελληνικό στοιχείο  που ήταν αποτελεσματικά παρών στην κατασκευή του σημαντικού αυτού έργου.
Εμφανή τα οφέλη στην οικονομία και την ανάπτυξη του Πακιστάν από το φράγμα TARBELA. Το συνολικό κόστος υλοποίησης του έργου, που είχε υπερβεί τα 1,5 δισεκ. $, σε τιμές της δεκαετίας του '70, αποπληρώθηκε με την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στα πρώτα δέκα χρόνια λειτουργίας. Σημαντικά και τα περιβαλλοντικά οφέλη από παραγωγή ενέργειας από καθαρές πηγές, αντί ρυπογόνα καύσιμα όπως πετρέλαιο, λιγνίτη ή άνθρακα.
Ο γενικός διευθυντής του έργου, MARIO BALDASSARRINI, τον οποίο εκτιμώ ως ένα  ιδιοφυή πολιτικό μηχανικό και έναν θαυμάσιο άνθρωπο με εξαιρετική κουλτούρα. Στα εγκαίνια του έργου μού απέδωσε την πιο σημαντική φιλοφρόνηση που άκουσα ποτέ, λέγοντάς  επί λέξει: Frixos, non so se avremmo potuto realizzare questo progetto senza il tuo aiuto = Φρίξο, δεν ξέρω αν θα μπορούσαμε να είχαμε ολοκληρώσει αυτό το έργο δίχως τη δική σου συμβολή. Η δήλωση του Μάριο ήταν μάλλον υπερβολική, επειδή η επιτυχία τέτοιων μεγάλων έργων είναι συνήθως αποτέλεσμα ομαδικής δουλειάς. Ωστόσο, η φιλοφρόνηση αναδεικνύει την ευγένεια που διακρίνει τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάστηκα κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας και η  αγαπη με την οποία περιβάλλουν τους συνεργάτες στις επιτυχίες  της εταιρίας.  Ο Mario BALDASSARRINI, υπήρξε φίλος και μέντοράς μου και είμαι υπερήφανος που εργάστηκα μαζί του στη κατασκευή τριών από τα μεγαλύτερα φράγματα στον κόσμο: KARIBA (Ζιμπάμπουε), AKOSOMBO (Γκάνα), ΤΑRBELA (Πακιστάν). Η συνεργασία μας διήρκεσε 34 χρόνια, σε εργοτάξια και στα κεντρικά γραφεία της ΙMPREGILO στο Μιλάνο.
Η μακροχρόνια απασχόλησή μου σε μεγάλα κατασκευαστικά έργα με έχουν διδάξει πως η επίτευξη στόχων και η πραγματοποίηση επιτυχιών δεν περιορίζεται μονάχα στη βούληση και την ικανότητα των λίγων, αλλά στην αφοσίωση, τον επαγγελματισμό και την σκληρή εργασία  όλων των συντελεστών. Αυτό ισχύει και για την επίτευξη ευημερίας και προόδου του λαού ενός ολόκληρου κράτους.
Σας συστήνω να παρακολουθήσετε το video που ακολουθεί για να κατανοήσετε τη συμβολή της Tarbela στην ανάπτυξη της οικονομίας του Πακιστάν.
ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΤΑRBELA











ΕΛΙΤ ΕΛΛΗΝΩΝ…Ο Frixos Psiloyenis πολιτικός μηχ/κός τόπος καταγωγής Κύπρος και Τόπος διαμονής Αθήνα . 
Η ανάρτηση του και φυσικά τα έργα του ως πολιτικός μηχ/κός μου έκαναν  εντύπωση ,( διότι κι εγώ είμαι πολιτικός μηχ/κός που εργάστηκα και στο εξωτερικό ) κι΄ αυτός είναι και ο λόγος της δικής μου ανάρτησης .
Αισθάνομαι πολύ περίφανος όταν διαβάζω ότι , σε μεγάλα έργα από πίσω βρισκόταν μεγάλοι άνδρες και μάλιστα Ελληνες !!!!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου