ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΣΗΜΕΡΑ
Τη 17η Σεπτεμβρίου 1991, ως συνέπεια της διάλυσης
"Δημοκρατία της
Μακεδονίας” Για την πρώτη λέξη τους λέμε ότι τους την χαρίζουμε. Εξ άλλου
την προσφέραμε σε όλη την υφήλιο. Για τη δεύτερη την οποία σφετερίστηκαν,
ούτε λόγος να γίνεται.
Από την πρώτη στιγμή το κράτος
αυτό επεχείρησε να σφετεριστεί τα σύμβολα της αρχαίας Μακεδονίας καθιερώνοντας
ως επίσημη σημαία του το δεκαεξάκτινο ήλιο (άστρο) της Βεργίνας, το σύμβολο των
Μακεδό
νων βασιλέων. Επίσης, υπό την πίεση του έντονα εθνικιστικού
κόμματος VMRO, αλλά και άλλων σλαβικών
κομμάτων, εμφανιζόταν από ιστορικής πλευράς ως συ
νέχεια της αρχαίας Μακεδονίας. Κατόπιν των ευλόγων
αντιδράσεων της Ελλάδας ο ΟΗΕ επέβαλε προσωρινά
το όνομα FYROM (έως ότου καθοριστεί το οριστικό, μετά από
διμερείς διαπραγματεύσεις με την Ελλάδα). Ακολούθησε η ενδιάμεση συμφωνία, που
είχε ως απο
τέλεσμα την αφαίρεση του άστρου της Βεργίνας από τη σημαία της
FYROM και κάποιες μικρές αλλαγές στο σύνταγμα της χώρας. Εν τούτοις η
εκκρεμότητα του ονόματος παρέμεινε και μαζί με αυτή και η προπαγάνδα από
ακραίους κύκλους ιδίως της διασποράς. Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της
κρατικής αυτής οντότητας, η σλαβική άρχουσα τάξη της την εμφάνιζε ως ένα
μονοεθνικό μακεδονικό κράτος, πολιτισμική συνέχεια των αρχαίων μακεδόνων. Αυτή
η αντίληψη προωθήθηκε και ως ανάχωμα, απέναντι στις βλέψεις της Βουλγαρίας αλλά
και της Σερβίας προς τα εδάφη του νεοπαγούς κράτους. Το νέο σύνταγμα αναφερόταν
σε "Μακεδονική εθνότητα” με κάποιες διαβεβαιώσεις για την ισότητα των
μειονοτήτων απέναντι στο νόμο.
Φυσικά δεν γινόταν ουδεμία αναφορά στη μεγάλη αλβανική
κοινότητα η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 30% του πληθυσμού και
συγκεντρώνεται κυρίως στη ΒΔ πλευρά της χώρας στα σύνορα με το Κόσσοβο
(περιοχές Τέτοβο-Κουμάνοβο), αλλά και σε άλλες μειονότητες όπως η τουρκική, η σερβική,
των Ρομ κλπ. οι Αλβανοί παρά το ότι είχαν εκπροσώπηση στο Κοινο
βούλιο, παρέμεναν αποκλεισμένοι σε γλωσσικό επίπεδο, δεν είχαν
πρόσβαση σε κρατικούς θεσμούς όπως η δημόσια διοίκηση, η αστυνομία κλπ, ενώ
παρουσίαζαν και τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας. Υπήρχε επομέ
νως ένας αποκλεισμός των μη "μακεδόνων” σε μία κοινωνία
ουσιαστικά πολυεθνική, την οποία ο σλαβικός εθνικισμός επέμενε να παρουσιάζει
ως περίπου ομοιογενή "μακεδονική". Τα αποτελέσματα αυτής της
πολιτικής εμφανίστηκαν με βίαιο τρόπο μία δεκαετία αργότερα. Μετά τον πόλεμο
στο Κόσσοβο και την εμ
φάνιση του UCK εκεί, την άνοιξη του 2001 εμφανίστηκε ανάλογη
ένοπλη οργάνωση στις περιοχές της FYROM με συμπαγή αλβανικό πληθυσμό (Τέτοβο).
Η κυβέρνηση των Σκοπίων άρχισε στρατιωτικές επιχειρήσεις εναντίον του Σκοπιανού
βραχίονα του UCK, χρησιμοποιώντας ειδικές δυνάμεις της αστυνομίας καθώς και εξοπλισμό
που παρέλαβε από την Ουκρανία (μαχητικά αεροσκάφη SU-25 και επιθετικά
ελικόπτερα
Mi-24), πιστεύοντας ότι θα συντρίψει τους ένοπλους
Αλβανούς σε σύντομο χρονικό διάστημα. Εν τούτοις οι
στρατιωτικές επιχειρήσεις δεν είχαν το επιθυμητό αποτέλεσμα και η κυβέρνηση
αντιλήφθηκε ότι η στρατιωτική δράση δεν θα έδινε τη λύση στο Αλβανικό πρόβλημα
της FYROM. Κατόπιν αυτού επενέβησαν το ΝΑΤΟ και η Ευρωπαϊκή ένωση και άρχισαν
συνομιλίες με τα Αλβανικά κόμματα της Βουλής με τελική κατάληξη τη συμφωνία της
Οχρίδας. Η συμφωνία αυτή δίνει στον Αλβανικό πληθυσμό ένα είδος μη ομολογημένης
αυτονομίας, μέσα στα πλαίσια ενός ενιαίου κράτους. Η αλβανική γλώσσα μπορεί να
χρησιμοποιείται στο πλαίσιο της δημόσιας διοίκησης καθώς και της εκπαίδευσης
που αφορά τους αλβανικής καταγωγής πολίτες. Η ορθόδοξη θρησκεία παύει να είναι
κυρίαρχη σε κρατικό επίπεδο. Το κράτος αναφέρεται πλέον ως "κράτος όλων
των λαών της Μακεδονίας” εξοβελίζοντας την κυρίαρχη "μακεδονική” εθνότητα.
ΙΙ σύνθεση
της αστυνομίας πρέπει να μεταβληθεί Ιδίως στις περιοχές με
έντονη αλβανική παρουσία και το ίδιο πρέπει να συμβεί και με τη σύνθεση της
δημόσιας διοίκησης. Όλα αυτά θα οδηγήσουν σε συνταγματικές μεταρρυθ
μίσεις κάτι που θα προκαλέσει την αντίδραση των ε
θνικιστών "μακεδόνων", αλλά και της ορθόδοξης
εκκλησίας των Σκοπίων, οδηγώντας σε καθυστερήσεις
και δημιουργώντας χάος. Ταυτόχρονα η παρουσία του
ΝΑΤΟ με την επιχείρηση "Amber Fox” για τον αφοπλισμό των
ενόπλων Αλβανών, δημιούργησε την εικόνα ενός προτεκτοράτου. Αν σε όλα αυτά
προσθέσουμε τη ξαφνική παρουσία σε διάφορα χωριά μεγάλων ομάδων οπλισμένων
Αλβανών που η Αστυνομία αποφεύγει
να αφοπλίσει για να μην οξυνθεί η κατάσταση, αλλά και την
πρόσφατη συμφωνία όπου σε Δήμους με έντονη αλβανική ή τουρκική παρουσία θα
μπορούν να υψώνονται ταυτόχρονα με τη σημαία του κράτους και η αντίστοιχη
αλβανική ή τουρκική σημαία, γίνεται αντιληπτό το πόσο περιπλέκεται το πρόβλημα
των Σκοπίων. Μέσα σε αυτό το κλίμα δεν είναι απίθανο η εσωτερική κρίση να
οξυνθεί επικίνδυνα, ιδίως μετά τη διαφαινόμενη ανεξαρτησία του Κοσσόβου, καθώς
οι αλβανικές κοινότητες των δύο περιοχών είχαν πάντοτε ιστορικά στενές σχέσεις.
Κατόπιν αυτών των
διαπιστώσεων, καταντά τουλάχιστον γραφική η εμφάνιση του "μακεδονικού”
εθνικισμού ο οποίος έχει δεχθεί μεγάλα πλήγματα υποχωρώντας και στο εσωτερικό
της FYROM. Το ότι όμως εξακολουθούν να υπάρχουν ακραίοι αμετανόητοι που
φωτογραφίζονται με το άστρο της Βεργίνας ως "απόγονοι του Μεγάλου
Αλεξάνδρου", καθιστά αυτή την αναφορά πιστεύουμε χρήσιμη, τόσο στους
Έλληνες όσο και στους ξένους αναγνώστες.
Πιστεύω ακράδαντα ότι κανένα
στοιχείο και κανένα επιχείρημα από όσα αναφέρθηκαν στο κείμενο δεν χρειαζόταν.
οι Σκοπιανοί δεν είναι Μακεδόνες για έναν απλό λόγο. Δεν έχουν τη Μακεδονική
λεβεντιά, τη Μακεδονική παλληκαριά, τη Μακεδονική γενναιοφροσύνη και το
Μακεδονικό φιλότιμο. Δεν έχουν αυτές τις
ιδιότητες και άλλες ανάλογες, διότι απαρνούνται τη Σλάβικη
καταγωγή τους, τον εαυτόν τους, τη Σλάβικη γλώσσα τους την ονομάζουν
"Μακεδονική απαρ
νούνται την ιστορία τους και σφετερίζονται την ιστορία
των Μακεδόνων, των Ελλήνων δηλαδή, για να αποκτήσουν οντότητα
και περηφάνεια. Αυτές τις ιδιότητες
των Μακεδόνων τις έχουν όλοι οι Έλληνες. Σε λίγο ί
σως μεγαλύτερο βαθμό τις έχουν οι Μακεδόνες και γε
νικά οι βόρειοι Έλληνες και γι' αυτό αγαπώνται Ιδιαί
τερα από όλους τους άλλους.
Αυτές οι ιδιότητες
χαρακτήριζαν και τους προγόνους
μας αρχαίους Μακεδόνες και το βασιλιά μας Αλέξανδρο το Μέγα.
Σε σημείο του κειμένου
αναφέρεται μέρος του λόγου του πρέσβεως των Ακαρνάνων Λυκίσκου προς τους
Σπαρτιάτες. Σε αυτό αναφέρεται πολύ καθαρά το ερώτημα ποιος δεν γνωρίζει τας
φιλοτιμίας των βασιλέων της Μακεδονίας. -ει μη Μακεδόνας είχομεν πρόφραγμα και
τας των παρά τούτοις βασιλέων φιλοτιμίας,
τις ου γιγνώσκει”, ". ...εάν δεν είχαμε προπύργιο τους
Μακεδόνες και τις φιλοδοξίες των βασιλέων τους ποιος
δεν γνωρίζει”,
Αξίζει να θυμηθούμε τι είπε ο Μέγας Αλέξανδρος στο στρατηγό του τον Παρμενίωνα, λίγο πριν τη μάχη στο Γρανικό ποταμό, την άνοιξη του 334 π.Χ., όταν ο
Ο Πλούταρχος για το γεγονός
αυτό αναφέρει τα εξής: του δε Παρμενίωνος, ως οιμέ της ώρας ούσης,
ουκ εώντος αποκινδυνεύειν, ειπών αισχύνεσθαι τον Ελλήσποντον,
ει φοβήσεται τον Γρανικόν διαβεβηκώς εκεί
νον εμβάλλει τω ρεύματι συν ίλαις ιππέων τρισκαίδεκα (Παράλ.
βίοι, 15). "Και ενώ ο Παρμενίων, καθώς είχε προχωρήσει η ώρα δεν τον άφηνε
να διακινδυνεύσει, λέγοντας ότι θα ντρεπόταν τον Ελλήσποντο, αν φοβόταν τον
Γρανικό ενώ είχε διαβεί τον πρώτο ορμάει στο ποτάμι με δεκατρείς ίλες ιππέων' '
Πριν από τη μάχη των Γαυγαμήλων, (Γαυγάμηλα σημαίνει κατοικία, καταυλισμός καμήλων) τα οποία βρισκόταν πλησίον της Ασσυριακής πόλης των Αρβήλων, το Σεπτέμβριο του 331 π.Χ., στην οποία το μέγεθος του περσικού στρατεύματος ήταν κολοσσιαίο σε σχέση με το στρατό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, (ο Διόδωρος στο 17.53, αναφέρει 800.000 πεζούς και 200.000 ιππείς, ο Πλούταρχος (Παράλ. Βίοι, ΙΙ) αναφέρει ένα εκατομμύριο άνδρες (εκατόν μυριάσι στρατού καταβαίνοντα), ενώ κατ' άλλους συγγραφείς ήταν 500.000 άνδρες), ο στρατηγός Παρμενίων, "φθάσας στη σκηνή του Μεγάλου Αλεξάνδρου", τον προέτρεψε να επιτεθεί τη νύκτα, "διότι δεν θα περιμένουν την επίθεση και θα περιέλθουν σε ταραχή και συγχρόνως κατά τη νύκτα θα έχουν περισότερο φόβο” .Παρμενίων δε λέγουσιν ότι αφικόμενος παρ ' αυτόν επί την σκηνήν, νύκτωρ πα
Αξίζει να σκεφθούμε τη
λεβεντιά με την οποία φέρθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος και το σεβασμό που έδειξε,
στην πανέμορφη σύζυγο, τη μητέρα και στα άλλα μέλη της αιχμάλωτης οικογένειας
του βασιλιά Δαρείου, μετά τη νίκη του στη μάχη της Ισσού το 333
π.Χ. Ι '...Η δε καλλίστη και βασιλικωτάτη χάρις ην παρ
Αξίζει να σκεφθούμε τη
λεβεντιά με την οποία φέρθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος στον βασιλιά των Ινδών Πώρο,
μετά τη νίκη του στη μάχη στον ποταμό Υδάσπη το Μάϊο του 326 π.Χ.
Αξίζει να σκεφθούμε την
παλληκαριά και αφροσύνη
ίσως, που έδειξε ο Μέγας Αλέξανδρος στη μάχη εναντίον πόλης
των Μαλλών, το Νοέμβριο του 326 π.Χ., όταν ενώ είχε ανεβεί στα τείχη της πόλης
μαζί με τον Πευκέστα και το Λεοννάτο, έσπασαν οι κλίμακες στις οποίες
βρίσκονταν οι ακολουθούντες στρατιώτες του και ενώ βαλόταν από τους Μαλλείς και
κινδύνευε άμεσα, δεν πήδησε έξω από το τείχος προς τους στρατιώτες του που τον
καλούσαν, αλλά πήδησε μέσα από τα τείχη εκεί όπου βρισκόταν οι Μαλλείς οι
οποίοι τον ετόξευαν. Ως συνέπεια τραυματίστηκε πολύ σοβαρά τρωθείς από βέλος
και σώθηκε από τους Πευκέστα του
Αλεξάνδρου, Αβρέα και
Λεοννάτο.
Αξίζει να σκεφθούμε τη λεβεντιά και το μεγαλείο
Αντίθετα με συμπεριφορές όπως
οι ανωτέρω, οι γείτονές μας Σκοπιανοί αντί της αλήθειας, προτίμησαν το
σφετερισμό του ονόματος Μακεδονία, την παραποίηση της ιστορίας και την
προπαγάνδα. Όμως η
προπαγάνδα των Σκοπιανών και ο σφετερισμός του ονόματος Μακεδονία
από αυτούς πρέπει να τελειώσει εδώ. οι Σκοπιανοί δεν έχουν κανένα δικαίωμα να
πιανοί δεν έχουν κανένα δικαίωμα να χρησιμοποιούν αυτό το
όνομα, διότι δεν τους ανήκει. Τους καλούμε,
σεβόμενοι τον εαυτό τους, την ιστορία τους, τον πολιτισμό
τους, να αναζητήσουν ένα άλλο όνομα, το οποίο πράγματι να τους αντιπροσωπεύει.
Το όνομα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ είναι ιερό
για εμάς τους
Έλληνες, ανήκει μόνο στους Έλληνες και δεν το προσφέρουμε και
δεν το χαρίζουμε σε κανέναν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου